Sider

mandag den 21. juli 2014

Fremtidsplaner

Jeg nævnte jo den anden dag, at Hasan og jeg skal vies til august og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, at jeg hellere måtte indvie jer i vores fremtidsplaner, da de også kommer til at påvirke bloggen her.
For at starte med Hasan og jeg (så tager vi bloggen senere), så besluttede vi for nogle måneder siden, at eventyret i Tyrkiet for mit vedkommende skulle slutte efter denne sommer. Jeg har brug for at komme i gang med et relevant job, hvor jeg kan bruge min uddannelse, og jeg ønsker ikke at starte på dette i Tyrkiet, når jeg ved, vi kun skal bo hernede i max. 1 år mere. Jeg føler ikke, at jeg kan putte samme passion og energi i et job, jeg ved kun er midlertidigt. Derfor søger jeg jobs i Danmark.

Dette gør jo så, at vi også gerne vil have Hasan til Danmark, så vi igen kan bo sammen, men for at dette kan lade sig gøre, at der rigtig mange puslespilsbrikker, der skal falde på plads. Familiesammenføring i Danmark er nemlig ikke nemt, og mange dropper helt forsøget og rejser i stedet til Sverige. Vi vælger dog at opretholde en positiv indstilling til det danske system ind til det modsatte eventuelt er bevist, og derfor prøver vi lykken i Danmark i første omgang.

Første lille puslespilsbrik er vielsen. Den kommer til at foregå i Danmark sidst i august og er kun for den nærmeste familie, da vi planlægger bryllupsfest i Tyrkiet til næste år i stedet. I forbindelse med vielsen skal en del af Hasans familie til Danmark for første gang, og jeg glæder mig meget til at vise dem mit fædreland (kryds lige fingre for godt vejr, så de kan få et godt indtryk, ikke ;-) ).

De næste par puslespilsbrikker bliver så job og bolig, og først derefter kan vi begyndte den egentlig familiesammenføring, som vi forventer kan tage alt mellem 2 måneder og 1 år. Vi er lidt forberedte på det værste for man hører så mange skrækhistorier.

Og her kommer bloggens fremtid så ind, for den var jo egentlig bare ment som en slags rejsedagbog til venner og familie, men senere er der så kommet en masse info om mine visum/opholdstilladelsesoplevelser med ind over og dette vil jeg egentlig gerne blive ved med at skrive om. Min plan for bloggen er derfor, at den ikke bliver lukket, når jeg flytter til Danmark, men i stedet vil komme til at indeholde opdateringer omkring familiesammenføringsprocesen.

Derudover vil jeg også fortsat opdatere fra mine kommende ferier i Tyrkiet, så I stadig kan følge lidt med i, hvad der sker hernede, men I må nok forvente, at opdateringerne i fremtiden ikke bliver lige så ofte, da jeg ikke forventer at blogge så meget om mit (og senere Hasans) private liv i Danmark.

2 kommentarer:

  1. Et stort tillykke med forlovelsen.. og pøj pøj med hele det danske familiesammenføringssystem.
    Jeg har selv besluttet mig, og flytter til Istanbul medio August :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) Det bliver en interessant "rejse", men forhåbentlig slipper vi for skrækhistorier.
      Fedt at beslutningen er taget, men ærgerligt det bliver lige som jeg flytter derfra.

      Slet