Sider

fredag den 4. juli 2014

I'm Back!

Nedenstående blev skrevet tidligere i eftermiddags, da jeg sad et sted uden internetforbindelse.

Så er jeg tilbage i Istanbul. Som I måske kunne fornemme på indlægget fra i onsdag, var jeg ikke sådan rigtig klar på at skulle flyve torsdag morgen. Faktisk var det lidt værre end jeg gav udtryk for, jeg var nemlig virkelig nervøs allerede fra morgenstunden onsdag.
Jeg var ikke helt klar over, hvor nervøsiteten kom fra. Var det flyveturen? Eller det at skulle tilbage til Istanbul, hvor jeg -let's face it, ikke har haft den mest heldige start? Eller var det bare, som jeg også skrev i indlægget, fordi jeg ikke helt var klar pga. de sidste ugers sygdom?
Siden marts er det bare gået så godt med at bo hernede, at jeg håbede, det bare var flyveturen der drillede (jeg er bange for at flyve, men plejer dog ikke at reagere så mange timer inden afgang), men man ved jo aldrig.

Torsdag morgen landede jeg kl. 6 efter en faktisk rigtig fin flyvetur. Jeg, der ellers aldrig kan slappe af i et fly, formåede at halvsove det mest af turen! Så skønt!! Jeg nåede ovenikøbet hjem i lejligheden 15 min. inden Hasan tog på arbejde. Det var rigtig dejligt lige at se ham igen, inden jeg hoppede i seng.

Det meste af torsdagen blev sovet væk, så jeg har ikke rigtigt været mig selv før i dag. Og i dag har været god! Ikke fordi jeg har lavet noget specielt. Vejret er heller ikke for godt, det regner nemlig. Men jeg kan mærke, at jeg er GLAD for at være her igen. Jeg nyder at være tilbage i min seng, min sofa, "min" pool og "min" by.

Lige nu er jeg på vej hjem efter et besøg, så jeg sidder på en færge på vej fra Kabatas til Kadiköy. Jeg valgte at gå fra Taksim pladsen til Kabatas, selv om man godt kan tage et tog, men hvorfor bruge penge på det, når man har tiden til at gå og solen skinner?
Bedst som jeg forlod Taksim kom regnen. Sådan en rigtig typisk silende sommeregn, der gør ens tøj fugtigt, men uden man bliver kold. Jeg syntes faktisk, det var skønt. Og dejligt forfriskende :-)

Det var lige netop der på vej ned til færgen med vådt tøj og et smil på læben, at det gik op for mig, at jeg er GLAD for at være tilbage, og nervøsiteten fra i onsdags heldigvis bare var pga. den forstående flyvetur (der jo gik godt :-)).

Nu glæder jeg mig bare til at nyde de sidste uger hernede (flytter retur medio august). Jeg skal arbejde en del mere end jeg plejer i de næste 5 uger, fordi mange af mine kollegaer er på ferie, men jeg satser stadig på at have masser af tid til at nyde byen og vores udendørs pool, som jeg endelig fik været i i går :-) (Den blev først åbnet dagen efter jeg tog til Danmark, så i går var første tur i denne sæson).
Billede her er altså fra sidste år :-) I går sad vi kun lige kort på solvognene, inden vi hoppede i vandet, da vi primært var dernede for at svømme. Jeg havde nemlig formået at forstrække en muskel i venstre skulder under flyveturen, så jeg tænkte at lidt svømning nok var godt. Jeg fik ret, for der er intet at mærke i dag :-)

GOD WEEKEND :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar