Sider

mandag den 25. august 2014

Miniferie i Antalya #1

Jeg er stadig ikke færdig med at fortælle jer om vores oplevelser i maj måned :-) I slutningen af maj var vi nemlig på forlænget weekend i Antalya, fordi vi var inviteret til bryllup hos et dansk/tyrkisk par, vi har lært at kende igennem min tyrkisk undervisning i Danmark. Vi boede hos en god ven af Hasan, der tidligere har boet i Istanbul, og som jeg derfor også kender rigtig godt. Det var hyggeligt at kunne bo privat, så vi ikke skulle tænke på hotel :-)

Vi ankom fredag aften og blev hentet i lufthavnen af vores ven. Lørdagen blev brugt på at gøre klar til brylluppet om aftenen, da vi gerne ville have god tid og ikke stresse over noget. Aftenen blev så brugt på dansk/tyrkisk bryllup på en restaurant nede ved stranden. Det var en rigtig hyggeligt aften, men desværre blev det regn hen ad aftenen (vi sad udenfor), så vi valgte at tage hjem en halv time inden midnat.

Da jeg ikke ved om gæsterne til festen vil med på bloggen her, må I nøjes med billeder af Hasan og jeg :-)



Søndag formiddag mødtes vi med en del af gæsterne samt brudeparret fra dagen før på en restaurant, der serverer morgenmadsbuffet. Restauranten ligger ud til klipperne i Antalya med flot udsigt ud over vandet. Maden var rigtig lækker, og der var masser af den. Jeg var så overvældet, at jeg slet ikke fik taget nogen billeder :-) Resten af søndagen slappede vi af. Først tog vi en tur til Düden park, hvor der er et vandfald. Da vi ankom var solen stadig fremme, men det blæste en del og trak op til regn. Efterfølgende valgte vi at køre i biografen. Måske ikke det mest optimale, når man er "på ferie sydpå", men vi trængte vist også bare til at slappe lidt af :-)


Her kan man fornemme på "striberne" i vandet, hvor meget det faktisk blæser.

En mærkelig blanding af solskin og turkis-farvet hav og mørke og regn i baggrunden.

Et piratskib?

1 kommentar: